Гайсинська територіальна громада

Вінницька область, Гайсинський район

18.10.2024 09:17

ОБҐРУНТУВАННЯ технічних  та якісних характеристик закупівлі природного газу

2f057368-7ff6-4a6b-9b7d-eaf1f3396170.jpg

ОБҐРУНТУВАННЯ

технічних  та якісних характеристик закупівлі природного газу

на виконання п. 41  Постанови Кабінету Міністрів України 
від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» із змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України   від 16 грудня 2020 р. № 1266  «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710»  та застосування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режимувоєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі —Особливості)

  Найменування предмета закупівлі із зазначенням коду ЄЗС

природного  газу кількістю 32,5 тисяч метрів кубічних

 код ДК 021: 09120000-6: Газове паливо

Вид та ідентифікатор закупівлі – закупівля без використання електронної системи                                           інд.код оголошення ID: UA-2024-10-17-010991-a  

Очікувана вартість предмета закупівлі –  538001,43 грн, з урахуванням ПДВ

 

У замовника є потреба у здійсненні закупівлі природного  газу для повноцінного  функціонування  закладу дошкільної освіти ясла-садок №4 «Зірочка»  Гайсинської міської ради  та обігріву приміщень    код  ДК 021:2015:09120000-6: Газове паливо за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника з очікуваною вартістю 538001,43 гривень. 

 

1. Найменування замовника - ЗДО  ясла-  садок - №4 «Зірочка»  Гайсинської міської ради

2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника: 26243131

3. Місцезнаходження замовника: 23700 Вінницька область,м.Гайсин, вул.В. Бартоша, (Пролетарська) 4

4. Вид предмета закупівлі: товар

5. Конкретна назва предмета закупівлі: Природний газ

6. Коди та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета

закупівлі (лотів) (за наявності): ДК 021:2015:09120000-6: Газове паливо

7. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: 32,5 тисяч кубічних

метрів

8. Місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 23700 Вінницька область,м.Гайсин, вул.В. Бартоша, (Пролетарська) 4

9. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2024 року

10. Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків): Оплата за природний газ за

відповідний розрахунковий період (місяць) здійснюється Споживачем виключно грошовими  коштами в наступному порядку:

• 70% вартості фактично переданого відповідно до акту приймання-передачі природного

газу - до останнього числа місяця, наступного за місяцем, в якому було здійснено постачання  газу.

• Остаточний розрахунок за фактично переданий відповідно до акту приймання-передачі

природний газ здійснюється Споживачем до 15 числа (включно) місяця, наступного за

місяцем, в якому Споживач повинен був сплатити 70% грошових коштів за відповідний

розрохунковий період.

11. Найменування, код згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження суб’єкта, з яким укладається

договір про закупівлю: Товариство з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг»; код ЄДРПОУ 42399676; 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 1.

12. Ціна договору: 538001,43 грн

Закупівля здійснюється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178.

Уповноваженою особою замовника було оголошено відкриті торги особливостями  з ідентифікатором  UA-2024-09-23-003551-a     на придбання  товару: Природний газ  Код  ДК 021:2015:09120000-6: Газове паливо за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля), про що свідчить наявність звіту про результати проведення такої процедури закупівлі в електронній системі закупівель. 

Така процедура була автоматично відмінена електронною системою закупівель на підставі пункту 51 Особливостей через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями. Підтвердженням цьому є  Звіт про результати проведення процедури закупівлі  від  01.10.2024 року. Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень/послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень/робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень (вибрати необхідне), може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. 

У ЗДО  ясла  садок - №4 «Зірочка»  Гайсинської міської ради                                                     залишається подальша потреба у здійсненні закупівлі «Природний газ».

Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими Особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.

Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими Особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.

На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством України уповноваженою особою було прийнято рішення згідно з положеннями підпункту 6 пункту 13 Особливостей укласти прямий договір з Товариством з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» код ЄДРПОУ 42399676 на постачання природного газу на суму 538001,43 грн. з ПДВ без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу (без використання електронної системи) для закупівлі товару.

Враховуючи наведене, є підстави для застосування п.п. 6 п. 13 Особливостей при укладанні договору на поставку природного газу. Щодо обрання постачальника слід зазначити наступне. 23.08.2024 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України № 957 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 липня 2022 р. № 812», цими змінами подовжено дію постанови від 19.07 2022 р. № 812 «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу щодо особливостей постачання природного газу виробникам теплової енергії та бюджетним установам» (Із змінами і доповненнями) (надалі- Положення) до «30» квітня 2025 року. Пунктом 6 цього Положення визначено що ТОВ “Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг” постачає з 1 вересня 2022 р. по 30 квітня 2025 р. (включно) природний газ бюджетним установам, за ціною, що становить 16 553,89 гривень з урахуванням податку на додану вартість за 1000 куб. метрів газу (без урахування тарифу на послуги з транспортування природного газу для точки виходу та коефіцієнта, який застосовується у разі замовлення потужності на добу наперед). Враховуючи наведене, укладання договору щодо постачання природного газу необхідно проводити з ТОВ “Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг”. На підставі вищевикладеного, з метою забезпечення належної роботи закладу  в опалювальний період  жовтень –грудень 2024років, керуючись підпунктом шість пункту 13 Особливостей, прийнято рішення здійснити закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.

Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 2 розділу 1 Бюджетного кодексу України бюджетні установи – це органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації  створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими. Тож, ЗДО  ясла  садок - №4 «Зірочка»  Гайсинської міської ради    має право отримувати природній газ за найбільш економічно вигідною ціною.   

Нормативні документи, що підтверджують наявність умов застосування закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу:

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;

2. Постанова КМУ від 19.07.2022 №812 «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу щодо особливостей постачання природного газу виробникам теплової енергії та бюджетним установам» (зі змінами та доповненнями).

3. Розпорядження КМУ від 11.10.2021 № 1234-р «Деякі питання діяльності акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України».

4. Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 №2496 «Про затвердження Правил постачання  природного газу».

5.  Постанова Кабінету Міністрів України № 957  від 23.08.2024 року «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 липня 2022 р. № 812»

 

6. Звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2024-09-23-003551-a від 01  жовтня  2024 року.

          На підставі викладеного, наявні підстави здійснити закупівлю без використання електронної системи закупівель на підставі  підпункту 6 пункту 13 Особливостей (відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом).

 

Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі - Відповідно до листа Мінекономрозвитку України № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 при визначенні очікуваної вартості закупівлі під час складання річного плану закупівель замовники можуть виходити з планових вартісних показників, які можуть розраховувати, зокрема, виходячи з потреби у відповідних товарах, роботах і послугах у минулих роках з урахуванням економічних факторів, які впливають на ціноутворення на ринках відповідних товарів, робіт і послуг тощо. Разом з тим відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства регулює Бюджетний кодекс України. Законом не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими замовник має послуговуватись під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. З огляду на викладене, замовник самостійно визначає очікувану вартість предмета закупівлі, зважаючи на його специфіку, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), та законодавства в цілому.
Замовник самостійно обирає шлях здійснення такого моніторингу, бо дане питання законодавчо не врегульовано. При цьому замовник зважає на принципи здійснення закупівель, закріплені у статті 5 Закону з урахуванням Особливостей. Закупівлі здійснюють за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі середньої ціни на ринку, шляхом моніторингу ринкових цін, комерційних пропозицій на аналогічний товар. Очікувану вартість предмету закупівлі визначено у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 No 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з врахуванням кошторисних призначень та потреби.