Гайсинська територіальна громада

Вінницька область, Гайсинський район

08.11.2022 12:42

Доступ до публічної інформації

636a4cd2ed8ca__изображение_2022-11-08_143422858.png

Загальна інформація про доступ до публічної інформації
 


  • Закон України «Про доступ до публічної інформації» покликаний забезпечити реалізацію конституційного права громадян вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію.
  • Згідно з Законом, публічною є інформація відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень.
  • Запит від особи на отримання інформації складається в довільній формі. При цьому необхідно вказати:
  • 1) ім’я та прізвище запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер телефону;
  • 2) опис інформації, яку запитувач хотів би отримати (вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит);
  • 3) підпис і дату.

  • Запити до міської ради можуть подаватись в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача:
  • – письмово за адресою: 23700, м. Гайсин,  вул. 1 Травня 7
  • – усно: за телефоном  (04334) 2-25-74, (04334) 2-12-50
  • – електронною поштою: gaysinrada@gmail.com
     

 

Про звернення громадян та проведення особистого прийому громадян

 


  • Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» Ви можете звернутися до міської влади у такий спосіб:
  • 1. Надіслати письмове звернення поштою:
  • на адресу: 23700, м.Гайсин, вул. 1 Травня, буд. 7.
  • У письмовому зверненні має бути зазначено:
  • прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, викладено суть порушеного питання,
  • зауваження, пропозиції, заяви чи скарги.
  • Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати;
  • 2. Подати електронне звернення:
  •  Відповідно до Закону України “Про звернення громадян”
  • письмове звернення може бути надіслане з використанням мережі Інтернет,
  • засобів електронного зв’язку.
  • У електронному зверненні має бути зазначено:
  • прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
  • В електронному зверненні також має бути зазначено коректну електронну адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
  • Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
  • Адреса офіційної електронної пошти Гайсинської міської ради,  міського голови та його заступників:  gaysinrada@gmail.com

 


 

Законодавча база

 


 

  • У чому полягає відмінність між поняттями «запит» і «звернення»
  • Право на інформацію та право на звернення є окремими конституційними правами особи і мають різний порядок реалізації цих прав та регулюється двома законами України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».
  • Оскільки правовідносини стосовно звернень громадян і запитів на інформацію регулюються різними законами, той процедурам їх розгляду властиві певні відмінності.

 


Звернення :                                                                                   Запит :


 

 

Конституція України

 

Ст.40: «Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк».

Ст.34: «Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір.Здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя».

Закон України

 

«Про звернення громадян» 1996р.

«Про доступ до публічної інформації»2011р.

Поняття

 

Звернення- пропозиція (зауваження)    – заява (клопотання) – скарга-електронне звернення-електронна петиція Стаття 23–1. Електронна петиція, порядок її подання та розглядуСт.3

Запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Ст..19

Інформація (проблемне питання) повідомляється заявником адресату, який має вчинити певні дії (прийняти рішення за наслідком розгляду)

Наявна інформація (що не потребує узагальнення, аналітичної обробки даних або створення в інший спосіб) надається адресатом

Суб’єкти

 

– громадяни України;- особи, які не є громадянами України і законно знаходяться на її території ст1.

1) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;2) розпорядники інформації – суб’єкти, визначені у статті 13 цього Закону;3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.ст.12

Форма документа

 

– усна- письмова-електроннаЗвертається особисто або через офіційно уповноважену особу ст..5

– в усній,- письмовій- чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою)Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа з питань запитів на інформацію, обов’язково зазначивши в запиті своє ім’я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.ст.19

Реквізити документа

 

– прізвище,  ім’я,  по батькові,
– місце  проживання громадянина, – викладено суть порушеного питання,
-письмове звернення   підписано    заявником  (заявниками) із зазначенням дати.Електроне зверненняЕлектронна петиція ст..5

– ім’я (найменування) запитувача,- поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;- підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.ст.19

Терміни розгляду

 

– не  більше
одного  місяця  від  дня надходження, – ті,  які не потребують
додаткового вивчення,  – невідкладно,  але не пізніше  п’ятнадцяти
днів  від  дня  їх  отримання.- до сорока п’яти днів (зі своєчасним  повідомленням заявника про продовження терміну), якщо  в  місячний  термін вирішити порушені у  зверненні  питання  неможливо- на обгрунтовану письмову вимогу громадянина  термін  може бути скорочено.- звернення громадян,  які  мають  встановлені   законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку. Ст. 20

– не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.- якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.- якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку повідомляється запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.Ст.20

Реквізити документа

 

– прізвище,  ім’я,  по батькові,
– місце  проживання громадянина, – викладено суть порушеного питання,
-письмове звернення   підписано    заявником  (заявниками) із зазначенням дати.Електроне зверненняЕлектронна петиція ст..5

– ім’я (найменування) запитувача,- поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;- підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.ст.19

Терміни розгляду

 

– не  більше
одного  місяця  від  дня надходження, – ті,  які не потребують
додаткового вивчення,  – невідкладно,  але не пізніше  п’ятнадцяти
днів  від  дня  їх  отримання.- до сорока п’яти днів (зі своєчасним  повідомленням заявника про продовження терміну), якщо  в  місячний  термін вирішити
порушені у  зверненні  питання  неможливо- на обгрунтовану письмову вимогу громадянина  термін  може бути скорочено.- звернення громадян,  які  мають  встановлені   законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку. Ст. 20

– не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.- якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.- якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку повідомляється запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.Ст.20

 


УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”


Конституція України


Закон України “Про звернення громадян”


Постанова Кабінет Міністрів України від 19 січня 2011 р. N 26 “Про внесення зміни до пункту 2 Інструкції з діловодства за зверненнями громадян”


Постанова Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. N 348 “Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації”


 

Поділитись