Гайсинська територіальна громада

Вінницька область, Гайсинський район

29.08.2021 17:00

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо реорганізації шляхом пониження ступеня закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Степашки Гайсинської міської ради

Користувацькі-розміри-1280x720-px-(4).png

     1. Найменування організатора  громадського обговорення – Гайсинська міська рада.

          2. Мета: врахування думки жителів с. Степашки  Гайсинської міської ради щодо реорганізації шляхом пониження ступеня   закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Степашки  Гайсинської міської ради.

          Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).

           У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

          Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту, відповідного рішення засновника.

            Період реформ, розпочатий Міністерством освіти і науки, поставив питання реорганізації та закриття шкіл у сільській місцевості на одне з перших місць на порядку денному. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому й не дивно, що чимало навчальних закладів стали напівпорожніми. Найгостріше проблема малокомплектності проявляється у віддалених селах. Адже не можна надати якісної освіти у школі, де навчаються кілька дітей, чи розпорошувати бюджетні кошти, виділені на освітянську галузь, на утримання кількох неповних шкіл. Перед місцевою владою постає питання, утримувати ці школи (за опалення, електроенергію та зарплати технічного персоналу громада платить із власного бюджету) чи перевести дітей до більших шкіл та забезпечити там кращі умови навчання завдяки вивільненим коштам.

          Створення об'єднаної  громади надало жителям наших сіл широкі можливості для формування своєї унікальної та ефективної системи управління освітньою сферою, яка в кінцевому рахунку допоможе підвищити якість освітніх послуг і заощадити кошти громади.

          Заходи з оптимізації шкільної мережі планується провести з метою створення єдиного освітнього простору, раціонального та ефективного використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів та вихованців. Дія прийнятого рішення поширюватиметься на учнів та їх батьків.

            Станом на кінець 2020-2021 н.р. року в закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Степашки Гайсинської міської ради навчається  76 учні, зокрема в 1-му класі -10 учнів, 2-му класі – 7 учнів, 3-му класі -12 учнів та 4-му класі – 8 учнів.  На даний час у с. Степашки 16 дітей віком 3-5 років.  

          Різниця між річною вартістю навчання дитини у середньому та у малозаповненому класі сягає кілька десятків тисяч гривень: незалежно від кількості учнів, громада сплачує зі свого бюджету однакові кошти за опалення, електроенергію, воду і роботу технічного персоналу. Чим менше учнів – тим більша частка цих витрат припадає на кожного з них. 

            Фактичні витрати за 7 місяців 2021 року – 2231,5 ти. грн. Кількість ставок педпрацівників – 18,8. Кількість ставок техпрацівників – 9. Собівартість утримання одного    учня по закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Степашки Гайсинської міської ради  становить 50116  грн. на рік; утримання 1 учня за 7 місяців 2021 року – 29362 грн. Середні затрати на 1 дитину за 7 місяців по школах району 20427 грн. Середні затрати на 1 дитину за 7 місяців по сільських школах 30442 грн.

          Враховуючи те, що державна освітня субвенція покриває лише заробітну плату педагогічного персоналу, громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги та утримання технічного персоналу.

            Питання не лише у коштах, але й якості освіти, яку отримують учні таких шкіл. Напівпорожні школи у селах суттєво програють: у них зазвичай немає новітнього обладнання, бракує професійних вмотивованих учителів, одна людина викладає одразу декілька предметів. 

          Проте в силу того, що школа є малокомплектною ряд навчальних предметів викладаються не фахівцями, що безумовно впливає на якість знань дітей із зазначених предметів.

           Сучасний світ наукового та технічного прогресу дедалі наполегливіше вимагає кваліфікованих спеціалістів із достатніми знаннями у своїй галузі та творчим потенціалом. Така модель професійного спеціаліста формується, перш за все, у школі, що дає реальні знання, котрі допоможуть їм реалізувати себе в майбутньому навчанні, професії та житті. Навчання у великих шкільних колективах сприяє здоровій конкуренції між школярами, їх прогресивному, гармонійному розвитку. Перебуваючи у товаристві декількох однокласників, діти мають гірші можливості порівнювати себе з іншими та розвиватися, ніж їхні ровесники, які навчаються у великій школі.  Водночас, у малокомплектних школах немає змагальності, суперництва, немає колективу, де школярі тягнуться до кращого, до сильнішого. Діти вчаться в замкнутому колі. І практика показує, що успішність учнів малокомплектних шкіл залишає бажати кращого, вони рідко здобувають призові місця на предметних олімпіадах та конкурсах.

          У разі  реорганізації шляхом пониження ступеня   закладу   загальної середньої    освіти    І-ІІІ ступенів    с. Степашки Гайсинської міської ради   підвіз    буде    здійснюватися     шкільним автобусом до ЗЗСО с.Харпачка, яка знаходиться на відстані 5,7 кілометрів від с. Степашки. Відповідно в ЗЗСО с. Харпачка збільшиться контингент учнів.

             Питання  працевлаштування працівників є одним із пріоритетних для відділу освіти, в даному напрямку ведеться постійна робота.

            Таким чином, саме забезпечення якості освітніх послуг стане одним з головних критеріїв, за якими українське суспільство буде оцінювати успішність освітніх реформ в країні.

 

      3. Суб’єкт, що вніс пропозицію щодо реорганізації шляхом пониження ступеня   закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Степашки Гайсинської міської ради – відділ освіти Гайсинської міської ради.

     4. Строк, місце, час проведення громадського обговорення, акредитації представників засобів масової інформації, реєстрації учасників – громадське обговорення відбудеться в приміщенні закладу загальної середньої освіти І-ІІІ  ступенів с. Степашки Гайсинської міської ради  23.06.2022 року о 9.00 год. з громадськістю с. Степашки.

     5. Поштова адреса та адреса електронної пошти, номер телефону, строк і форми для подання пропозицій (зауважень) – м. Гайсин вул. 1 Травня, 40, тел. 2-24-21, ел. адреса osvitagaysin@gmail.com.

            Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення подаються у письмовій чи усній формі, надсилаються електронною поштою із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає, протягом 15  днів з дати опублікування повідомлення про його проведення.

     6. Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення – відділ освіти Гайсинської міської ради, м. Гайсин вул. 1 Травня, 40, тел. 2-24-21, ел. адреса osvitagaysin@gmail.com.

                  7. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Шрамко Валентина Миколаївна, начальник відділу освіти Гайсинської міської ради.

          Запрошуємо усіх бажаючих взяти участь у обговоренні питання   щодо реорганізації шляхом пониження ступеня   закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Степашки Гайсинської міської ради та обговорення відповідного проекту рішення, що виноситиметься на розгляд Гайсинської міської ради.

 

ВИСЛОВІТЬ СВОЮ ДУМКУ, ПОДАВШИ СВОЇ ПРОПОЗИЦІЇ (ЗАУВАЖЕННЯ) У ПИСЬМОВІЙ ЧИ УСНІЙ ФОРМІ.