Чи є правомірним надання інформації (персональних даних) про призовників, військовозобов'язаних та резервістів, які зареєстровані та проживають на території старостинського округу на вимогу ТЦК та СП?
Законодавство: Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»
Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування»
Закон України «Про захист персональних даних»
Закон України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»
Постанова Кабінету Міністрів України №1487 від 30.12.2022 року «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів»
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Службу в органах місцевого самоврядування» працівники старостинського округу є посадовими особами місцевого самоврядування і до повноважень яких, згідно п.3 ст. 36 Повноваження виконавчих органів міських рад в галузі оборонної роботи зазначеного Закону є організація та участь у здійсненні заходів, пов'язаних з мобілізаційною підготовкою та цивільною обороною, на відповідній території.
У тому числі (пп.9 п. 24 Постанови 1487) до повноважень виконавчих органів міських рад (старостатів), з метою забезпечення персонально-первинного обліку, є подання до Р(м)ТЦК та СП на їх вимогу відомостей щодо призовників, військовозобов'язаних та резервістів, військовий облік яких вони ведуть.
Відповідно до пп.6-1 п. 2 ст.7 Закону України «Про захист персональних даних» обробка персональних даних не забороняється, якщо це є необхідністю забезпечення ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (в обсягах даних, зазначених у статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів» згідно якого до персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста належать:
2) власне ім’я (усі власні імена);
3) по батькові (за наявності);
7) місце проживання та місце перебування;
8) відомості про батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників та інших представників (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження);
8-1) відомості про сімейний стан особи та членів її сім’ї (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), а також дітей);
9) реквізити паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії);
9-1) відомості про громадянство;
10) відомості про документи, що підтверджують смерть особи або визнання особи померлою чи безвісно відсутньою;
11) відомості щодо визнання особи недієздатною (поновлення дієздатності);
12) відомості про зайнятість (код підприємства, місце роботи, посада);
13) реєстраційний номер облікової картки платника податків;
14) відцифрований образ обличчя особи;
15) відомості про дату виїзду за межі України та дату повернення на територію України;
16) відомості про освіту та спеціальність;
17) відомості про стан здоров’я (у тому числі про встановлення, зміну групи інвалідності), що збираються з метою визначення придатності для виконання військового обов’язку;
18) відомості про притягнення до кримінальної відповідальності (повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення);
19) відомості про розгляд судом кримінальної справи, вирок, що набрав законної сили;
20) відомості про наявність (відсутність) судимості;
21) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
22) відцифрований образ обличчя особи (за наявності).
Враховуючи п. 5 ст.11 Закону України «Про захист персональних даних»: підставами для обробки персональних даних є і необхідність виконання обов’язку володільця персональних даних, який передбачений законом, а також відповідно до ст.21 цього ж Закону повідомлення про передачу персональних даних третій особі не здійснюються у разі виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування своїх повноважень, передбачених законом.
ВИСНОВОК: Передання військовому комісаріату відомостей про призовників, військовозобов'язаних та резервістів, відповідає нормам законодавства, у т. ч. у сфері захисту персональних даних. Оскільки передача таких даних обумовлена необхідністю виконання виконавчими комітетами міської ради обов’язку, передбаченого законом, а тому згоду від зазначених осіб отримувати не потрібно.
Прикріплені файли: